Человек, создавший самый легкий велосипеды в мире (укр.)

  • 14 февраля 2022 18:45:49
  • Отзывов: 0
  • Просмотров: 150
  • 0

Якщо ти подряпаєш нову карбонову раму велосипеда ножем Mora, ти напевно привернеш до себе увагу. Не менше уваги привернуть і фотографії людини у коротких шортах та джинсовому жилеті поруч із велосипедом. Проте за цим шоуменом ховається фанат велосипедів: він настільки одержимий велосипедами, що витрачає весь свій вільний час на створення байків мрії. Саме він сконструював найлегший у світі крос-кантрі велосипед з повною підвіскою, найлегший у світі 29-дюймовий велосипед та найлегший у світі велосипед для даунхілла. Все зроблено з високою точністю та величезною любовʼю. Хто творець цих велосипедів? Звичайно, Дангерхольм.

 

Народився в Норвегії, виріс у Швеціії
 

Насправді його називають Густав Гуллхольм. Йому 33 роки, він народився в Норвегії, а зараз працює у веломагазині у шведському місті Мора. Це людина, збірки (чи, швидше, твори) якої принесли йому світову славу та популярність у велосипедній індустрії. На форумі Pinkbike велосипеди Дангерхольма та його шорти привертають однаково багато уваги: ось тільки перші вихваляють, а другі ставлять під сумнів. Його Instagram-акаунт (@Dangerholm) перетворився на масштабну платформу. Але перш ніж ми перейдемо до його історії, почнімо від початку: ножа Mora.

 

«Думаю, що дії будь-якої людини, яка подряпала нову раму свого велосипеда, викличуть певний переполох», — сміється Густав. А потім додає: «Насправді, це не такий уже й божевільний вчинок. Це чудовий спосіб зняти фарбу з рами».
 

Густав завжди вважав, що та пригода зі збирання велосипедів, у яку він вирушив, вимагає повної рішучості, досконалості та уваги до деталей. Зміна кольору рами та дизайну – лише один із багатьох кроків на шляху до створення велосипеда його мрії. В цьому випадку це було зроблено для того, щоб зменшити вагу байка.

«Компанії прагнуть розробляти найлегші рами на ринку: інженери тижнями переробляють підвісні кронштейни велосипедів, щоб заощадити 5 грамів, а потім розпорошити на них фарбу і додати ще приблизно 80-150 грамів ваги», — хитає головою Густав.


25 годин
 

Але він розуміє, чому це відбувається: «Так створюється готовий продукт». Він також поділяє захоплення фарбуванням велосипедів. Насправді, це одна з найважчих, але приємних частин всього процесу збирання велосипеда.

 

Видалення фарби з рами велосипеда може тривати до 25 годин


Видалення фарби з рами велосипеда може тривати до 25 годин

© Hanna Jonsson

 

Сідло і кермо можуть мати різну обробку: один елемент може вийти матовим, а інший - блискучим. Тому я все переробляю, щоб елементи велосипеда виглядали абсолютно однаково

Густав Гулльхольм


«Це, напевно, найскладніший етап з усіх. На те, щоб навчитися це робити й відточити звичку, у мене пішли роки. На шліфування та видалення фарби з рами може піти до 25 годин. А потім починається фарбування – це зовсім інший рівень. Процес створення ідеального стійкого покриття може звести з розуму. Наприклад, після нанесення прозорого шару потрібно відшліфувати його надтонким наждачним папером, а потім знову відполірувати. Так ти зможеш позбавитися нерівностей, так званого ефекту апельсинової кірки».


Як ти розумієш, коли Дангерхольм створює велосипед, він доводить усе до кінця.
 

«Я перфекціоніст, тож кожна дрібниця має відповідати загальній картині та бути ідеальною. Наприклад, сідло і кермо можуть мати різне оздоблення: один елемент може вийти матовим, а інший - блискучим. Тому я все переробляю, щоб елементи велосипеда виглядали абсолютно однаково».

 

Ніколи не поступайся характеристиками


Але велосипед Дангерхольма — це щось більше, ніж унікальне фарбування та ретельне оздоблення. Багато залежить від компонентів велосипеда. Дангерхольм створює унікальні рішення, які не тільки приємні для ока, але також є дуже продуманими і легкими. Наприклад, важіль перемикання, пов'язаний одночасно із заднім амортизатором та підсідельним штиром. Така конструкція означає, що на твоєму велосипеді буде лише один видимий трос. Можеш перемістити важіль у середнє положення, щоб переключити задній амортизатор у режим підйому в гору, або повністю зрушити його, щоб увімкнути підсідельний штир.


А як щодо спиць, виконаних з волокна — навіть ниток — Vectran, яке має таку ж міцність на розрив, що й сталеві спиці, але важать набагато менше.

 

Класний і чистий дизайн


Класний і чистий дизайн

 

Однак, коли Дангерхольм конструює велосипед, він не поступається експлуатаційними характеристиками, навіть якщо його мета — створити найлегший у світі байк. Його велосипеди створені не для виставкових залів, а для їзди справжніми трасами.
 

Так, це дійсно спиці


Так, це дійсно спиці
 

«Я бачив деякі проєкти легких велосипедів, які межують із відвертою дурістю. Насправді такі велосипеди не розраховані на тривалий термін служби, тому у цієї ідеї — знизити вагу байка — склалася не дуже хороша репутація. Я створюю свої велосипеди для того, щоб потім їздити на них, тому вони повинні витримувати тиск справжніх трас. Нехай я і не Еміль Йоханссон, але думаю, що після 20 років їзди на велосипеді я дещо розумію в цій справі», — каже він і пояснює, що ніколи не поступається експлуатаційними характеристиками таких компонентів велосипеда, як шини, гальма та колеса.

 

Байк, який зробив Дангерхольма вірусним

 

Мої велосипеди створені не для виставкових залів, а для їзди справжніми трасами

Найлегший у світі велосипед для дайнхілу
 

«Коли я зібрав найлегший у світі велосипед для даунхілла, я як і раніше використовував алюмінієві диски, шини для даунхілла, вставки для шин Cush Core Pro, м'яке сидіння, грипси із замками та гальмівні диски діаметром 203 мм». Густав розповідає про один зі своїх останніх проєктів, який був опублікований на сайті Pinkbike на початку серпня 2020 року. Велосипед Scott Gambler для даунхілла, який створив Густав, важить лише 13,42 кг. Ще дивовижніше те, що Густав все літо обкочував цей велосипед у місцевих велопарках.
 

Але якщо Дангерхольм не цурається масивних компонентів велосипеда, як йому вдається знизити вагу байка? «Коли мова заходить про складання легких велосипедів, не можна забувати старе прислів'я: по краплині море збирається. Іншими словами, вся справа – у деталях. Навіть якщо здається безглуздим купувати кермо на 100 грамів легше, якщо ви зробите те саме в 10 місцях, ви непомітно знизите загальну вагу на кілограм».

 

Найлегший у світі велосипед для дайнхілу
 

Найлегший у світі велосипед для даунхілу

© Gustav Gullholm

Навіть якщо здається безглуздим купувати кермо на 100 грамів легше, якщо ви зробите те саме в 10 місцях, ви непомітно знизите загальну вагу на кілограм

Густав Гулльхольм

 

З чого все почалося?
 

Дангерхольм прославився завдяки найлегшим у світі велосипедам. Все почалося ще 2016 року, коли Густав задумав створити крос-кантрі велосипед своєї мрії. Він вирішив не озиратися на баланс своєї банківської картки й не слухати голосу розуму. Тоді компанія Scott випустила дві легкі рами: Scale і Spark. Так що Густав придбав обидві й взявся до справи.
 

«Все сталося дуже швидко. Незабаром я зрозумів, що мій байк справді стане найлегшим у світі 29-дюймовим велосипедом», – розповідає Густав. Приблизно в цей же час він опублікував у Instagram фотографію, на якій він використовує ніж Mora. Спочатку в соціальних мережах на Густава були підписані тільки його близькі друзі, але до кінця 2018 року у нього раптово з'явилося 16 000 підписників, а зараз їх понад 130 000. Шоумену і любителю байків по-справжньому подобаються соціальні мережі та статті в Інтернеті. Густав вважає, що це наближає його до досягнення наступної мети життя — перетворити хобі на справжню роботу.
 

Але повернімося до 2016 року, до його проєкту зі створення велосипеда. Велосипеди з рамами Scale та Spark стали найлегшими велосипедами у світі у своїй категорії: хардтейл з 29-дюймовими колесами та велосипед з повною підвіскою та 29-дюймовими колесами. Твори Густава привернули заслужену увагу на велосипедних форумах Pinkbike та MBUK, а також на німецькому сайті BIKE. Так народився власний бренд Дангерхольма.

 

Піймві хвилю
 

Як Густав почав збирати велосипеди? Звичайно, він мав певний досвід. «Я бавився складанням легких велосипедів ще 2010 року. Тоді я купив велосипед Trek Session і вирішив перезбирати його таким чином, щоб його вага знизилася до 30 фунтів (13,6 кг). На той момент це був, мабуть, найлегший велосипед для даунхілу у світі. Однак тоді соціальні мережі та онлайн-форуми були не настільки популярними. Саме велосипеди на рамах Scale та Spark стали моєю першою гучною публікацією на Pinkbike. Тоді все й закрутилося», — згадує Густав.
 

Часто велосипеди виходять ще кращими, ніж я їх задумував


Густав Гулльхольм
 

Після перших двох крос-кантрі велосипедів Густав захопився та почав втілювати один проєкт за іншим. Багато складання Густав виконував паралельно, оскільки термін очікування деяких виготовлених на замовлення компонентів може тривати до року.

 

Густав сміється: «Так, поспішати, коли ти твориш такі велосипеди, не варто. Велосипед, який я збираю зараз, мав бути закінчений минулої осені. Потім термін зрушив на весну цього року. Тепер, здається, я дороблю його якраз до моменту публікації цієї статті. Але ось що круто: ці шалено довгі терміни дозволяють мені продумувати ще більш божевільні ідеї. Так що найчастіше велосипеди виходять ще кращими, ніж я їх задумував».
 

12 років і пристрасть до BMX
 

Притулити ніж до нової рами велосипеда може далеко не кожен маунтинбайкер. З чого почалася ця любов до велосипедів? Доведеться повернутися на два десятиліття тому, в дитинство Густава, коли той катався на BMX.
 

«Мені було 10-12 років. У мене було двоє друзів, одержимих BMX не менше за мене. Їхній батько захоплювався ралійними автомобілями, і він мав гараж з усякою всячиною. Тому, коли ми виросли з BMX, ми почали експериментувати з велосипедами: фарбувати їх розпорошенням та вносити невеликі зміни. Мій перший велосипед для даунхіла був із тріснутою і звареною назад рамою, яку мені довелося пофарбувати за допомогою розпилення. Потім там і сім я знайшов деталі, щоб зібрати байк. Думаю приблизно тоді й з'явилася моя пристрасть до цього».

 

Легкий красунчик


Легкий красунчик
 

© Gustav Gullholm


Густав вивчав технологію та дизайн у середній школі, але він не отримав жодної іншої освіти, крім шкільної. Він усьому навчався на практиці. «Мені завжди були цікаві візуальна сторона та дизайн, а ще подобалися велосипеди. Тож я направив свою креативність у це річище».


Світ авто
 

Для тих, хто не знає: Мора — це місто з безліччю автомобілів та мотоциклів. Здається, що будь-який 13-річний підліток там може зібрати двигун із зав'язаними очима. Чи вплинуло це якимось чином інтерес Густава до конструювання велосипедів?
 

«Насправді ні. Я не був знайомий із людьми, яким подобаються машини; вони просто не входили в моє коло спілкування у дитинстві. Але, гадаю, нам є чому повчитися у цих людей. Їхня культура абсолютно відрізняється від нашої. У світі маунтинбайкінгу ніхто навіть не наважиться розрізати шток вилки через побоювання, що це погано позначиться на продажу велосипеда. Любителі автомобілів та мотоциклів купують компоненти та розбирають на частини, щоб перезбирати їх на свій смак».

 

Густав продовжує: «Мені завжди здавалося, що, якщо ти купуєш собі хороший велосипед, правильним буде обрізати шток вилки до тієї довжини, яка підійде тобі. Чи це не сподобається наступному власнику велосипеда? Його проблема!»


Звідки взялися ці шорти?
 

Проте нам уже відомо, що Густав не просто «вкорочує шток вилки велосипеда». Його проєкти набагато масштабніші, ніж те, що робить більшість людей у світі велосипедів. Можливо, саме тому Густав має так багато шанувальників. Чи все-таки справа в коротких шортах? Не можна написати статтю про Дангерхольма, не згадавши його коротенькі джинсові шорти, які оголюють пару дуже накачаних стегон. Густав сміється.
 

«Насправді все це робиться заради жарту, — розповідає він. — Це почалося давно: одного разу ми з друзями вирішили організувати розігрів у рок-стилі перед вечіркою. Ми розклеїли листівки по всьому місту, орендували місце, і все вийшло з-під контролю». Здається, з Густавом таке трапляється часто.

 

Образ Леммі


Образ Леммі

© Hanna Jonsso

Я знаю, що ці шорти часто називають «Дейзі Дюк» на ім'я героїні американського телесеріалу, але взагалі їх можна назвати і шортами Леммі



Густав Гулльхольм
 

Всім учасникам потрібні були образи у стилі «рок». Тоді й з'явилися шорти. І хоча на першій вечірці Густав був не в цих шортах, незабаром захід перетворився на щорічну традицію, а разом із ним — і шорти. «Я знаю, що ці шорти часто називають «Дейзі Дюк» на ім'я героїні американського телесеріалу, але взагалі їх можна назвати і шортами Леммі, на честь соліста гурту Motörhead. На сцені він носив чорні джинси, а влітку — смішно короткі шорти».

 

Майбутнє вже тут
 

Але повернімося до велосипедів. За роки свого захоплення Густав зібрав безліч різних крутих моделей велосипедів, але є один, який особливо йому дорогий. Він майже закінчив роботу з крос-кантрі велосипедом Scott Spark RC SL з повним внутрішнім прокладанням тросів. Ця ідея з'явилася у Густава у 2016 році, але від неї довелося відмовитись, оскільки відповідних технологій тоді ще не було. Однак зараз, майже за п'ять років, його ідея ось-ось стане реальністю.
 

«Я замовив кермо ще у 2016 році. Він був спроєктований таким чином, щоб умістити всі троси. Я дуже засмутився, коли ця ідея не спрацювала. У той же час було так приємно працювати над збиранням, адже ця ідея сиділа у мене в голові так довго. Дивитися, як вона оживає, дуже круто! Процес затягнувся надовго. Густав розпочав складання ще у 2018 році, але через надзвичайно довгі терміни постачання деталей, зроблених на замовлення, закінчити роботу він зміг лише зараз.

 

Процес створення білої рами Hyper


Процес створення білої рами Hyper

© Gustav Gullholm

Цей велосипед стане одним із найкращих сучасних крос-кантрі байків. Сподіваюся, що в майбутньому, може, вже до 2025 року, маунтинбайки виглядатимуть саме так.


Густав Гулльхольм
 

Відразу розумієш, що ця збірка велосипеда є чимось особливим. Густав розповідає про неї з тим самим захопленням, з яким дитина говорить про Новий рік. Поєднання повного внутрішнього прокладання тросів і акуратного зовнішнього вигляду створює дуже футуристичний образ. Густав погоджується: «Цей велосипед стане одним із найкращих сучасних крос-кантрі байків. Сподіваюся, що в майбутньому — може, вже до 2025 року — маунтінбайки виглядатимуть саме так».

 

В основному Густав зосереджений на тому, щоб усі проєкти, над якими він зараз працює, завершилися, а він зміг би розпочати планувати нові збірки на новий рік. Одне можна сказати напевно: ми побачимо більше Дангерхольма, його шортів, його велосипедів і, хто знає, можливо навіть ножів Mora.


Джерело

 
Оставить отзыв ↓
 
Ещё никто не оставил отзывов.