Российское вторжение в Украину добавило дополнительное давление до и без того напряженной ситуации в цепочках поставок (укр.)

  • 22 марта 2022 12:33:16
  • Отзывов: 0
  • Просмотров: 307
  • 0

Ситуація стає ще складнішою, тепер перевізники стали неохоче обслуговувати послуги з Росії та Білорусі. Навіть у короткостроковій перспективі місцева ситуація може знову змінитися, а платежі можуть бути ускладнені через санкції банку.


Світло в кінці тунелю
 

На початку 2022 року здавалося, що в кінці тунелю знову з’явилося світло для глобального ланцюга поставок. Інсайдери вже прогнозували значне вирівнювання тиску – тобто якби війна проти України не почалася 24 лютого. Зрештою, це також спричинило поточний пік тиску, який повідомляє Індекс тиску глобального ланцюга поставок (GSCPI), до значення понад 4 пункти.


Виробництво пошкоджене однією деталлю
 

Те, що стосується велосипедного сектора, природно, також стосується й усіх інших галузей: поточна проблема ланцюга поставок не завжди впливає на продукт в цілому, а часто лише на окрему частину ланцюга створення вартості. Одне це може призвести до руйнування всього карткового будиночка. Іншими словами, якщо ця частина не може бути доставлена, весь виробничий процес зупиняється. Це також означає, що виробник більше не може поставляти.
 

Однак попередні стрибки GSCPI — ніщо в порівнянні з третім, який почався на початку пандемії корони. Спочатку різке зростання індексу спричинили суворі заходи щодо карантину в Китаї. Коли світове виробництво знову почалося влітку 2020 року, воно негайно зняло тиск – до того ж воно знову різко зросло восени/взимку 2020 року через зростання кількості Covid-19 та поновлення етапів карантину.


Пояснення щодо індексу тиску в глобальному ланцюжку поставок
 

Індекс тиску в глобальному ланцюжку поставок (GSCPI) підсумовує 27 змінних, які охоплюють все: від транскордонних транспортних витрат до даних про виробництво в Китаї, Єврозони, Великобританії, Японії, Південної Кореї, Тайвані та США. Крім того, були додані національні індекси менеджерів із закупівель та глобальні ставки фрахту (включаючи індекс контейнерів), а також різні індекси цін на авіаперевезення.
 

GSCPI нормалізується наступним чином: нуль означає, що він знаходиться на середньому значенні. Позитивні значення показують, на скільки стандартних відхилень індекс вище середнього значення. Іншими словами, чим вище це значення, тим більше порушень ланцюга поставок. Від’ємні значення, тим часом, вказують на те, на скільки стандартних відхилень індекс нижче середнього значення.


Розробка індексу 1997–2020
 

Дивлячись на значення, показане трохи нижче нуля в 1997 році, ми бачимо перше серйозне відхилення в 2011 році. Це ґрунтується на двох стихійних лихах: по-перше, стався землетрус Тохоку та пов’язане з ним цунамі в Японії. Це привело до зупинки світового центру автомобільного виробництва.
 

По-друге, були повені в Таїланді. Вони затопили сім найбільших промислових районів країни. Це сповільнило глобальні виробничі ланцюги автомобільної та електронної промисловості. Друге помітне збільшення індексу в 2017/18 році пов’язане з торговельними суперечками між Китаєм та США.

Індекс тиску в глобальному ланцюжку поставок. – Джерело: Федеральний резервний банк Нью-Йорка

Індекс тиску в глобальному ланцюжку поставок. – Джерело: Федеральний резервний банк Нью-Йорка

 

* GSCPI ФРС Нью-Йорка базується на даних Бюро статистики праці; Харпер Петерсен; Балтійська біржа; IHS Markit; Інститут управління постачанням; Haver Analytics; Розрахунки Bloomberg і ФРС Нью-Йорка.


Майбутнє невизначене
 

Коли це значення знову впаде, залежить від подальшого розвитку як пандемії корони, так і війни. Однак те, що можна припустити наразі, і якщо припустити, що подальших глобальних рикошетів не буде, навіть якщо дві проблемні області, згадані вище, можна вирішити, індекс далеко не відразу повертається до нуля.
 

Нещодавно хвиля Omikron досягла «світової фабрики», Китаю. Економічний мегаполіс Шеньчжень заблокований разом з деякими іншими провінціями. Що б не трапилося – знадобляться місяці, якщо не роки, доки глобальний ланцюг поставок і ситуація повністю повернуться на правильний шлях.


Джерело

 

Фото Shutterstock

 
Оставить отзыв ↓
 
Ещё никто не оставил отзывов.