Самокаты, электровелосипеды и другие виды микромобильности признаны транспортными средствами

  • 30 марта 2023 13:48:20
  • Отзывов: 0
  • Просмотров: 445
  • 0

Самокати, електровелосипеди, моноколеса та інші види електричної мікромобільності отримали визначення як транспортні засоби в українському законодавстві. Президент України підписав законопроєкт №8172 «Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів». 
 

Сезонні знижки до -50%! >>


Богдан Лепявко, координатор U-Cycle з адвокації та безпеки руху, зараз у ЗСУ: «Президент підписав законопроєкт №8172, в якому враховані рекомендації, напрацьовані командою та спільнотою U-Cycle, а також партнерами, і підсумовані мною ось у цьому дослідженні: https://cutt.ly/t4QYeht Дуже дякую Public Policy Manager Bolt Ukraine Юлії Малич за послідовну роботу, яка принесла такий результат».

У законі транспортні засоби розділені на дві категорії:

  1. Легкий персональний електричний транспортний засіб – колісний транспортний засіб, який 
     

  • обладнаний та урухомлюється винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома) із потужністю в діапазоні до 1000 Вт, 

  • системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю), здатною заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, 

  • з 1, 2, 3 або 4 колесами

  • і має максимальну конструктивну швидкість у діапазоні до 25 км/год.


2. Низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб – колісний транспортний засіб, який 
 

  • обладнаний та урухомлюється винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома), 

  • системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю), здатною заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, 

  • із 2,3, 4 колесами, 

  • і має максимальну конструктивну швидкість, що є меншою або дорівнює 50 кілометрів на годину та більшою за 10 кілометрів на годину, 

  • та споряджену масу не більше ніж 600 кілограмів.


 Самокати, електровелосипеди та інші види мікромобільності визнані транспортними засобами в Україні


Богдан Лепявко,
координатор U-Cycle з адвокації та безпеки руху, зараз у ЗСУ:

 

«Звісно, що є пристрої, які й більше 50 км/год можуть, для них нічого нового не передбачено, але в ці категорії вони не потрапляють і, очевидно, що будуть розглядатися на загальних підставах, ймовірно як мотоцикли».

За словами Богдана Лепявка, таке визначення однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби і в разі будь-яких ДТП користувач/ка такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути і широко обговорювалися.
 

«Виділення категорії засобів зі швидкістю до 25 км/год та з обмеженням по потужності до 1000 Вт цілком відповідає європейським регулюванням. Усі прокатні самокати потрапляють у цю категорію. Наступний крок — зміни до Правил дорожнього руху України. Якщо продовжувати йти за європейським досвідом, то пристрої з найнижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі — до мопедів. Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух по тротуарах з додатковим обмеженням швидкості), але навіть це вже не так страшно, коли є отаке розділення, бо, очевидно, що пристроїв, швидших за 25 км/год, на тротуарах вже точно не буде», – коментує Богдан Лепявко.

Юлія Малич, Public Policy Manager Bolt Ukraine
 

«Найважливіше — те, що визначення «легкого персонального електротранспорту» існує, тепер не можна трактувати користувача електросамокату як пішохода, велосипедиста чи якось інакше. Права та обов’язки «нових учасників руху» будуть закріплені у правилах безпеки дорожнього руху для користувачів легкого персонального електротранспорту, які мають розробити Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України разом із Міністерством внутрішніх справ України. Конструктивна швидкість пристроїв не має перевищувати 25 км/год, що підвищить рівень безпеки як користувача, так і пішохода. Потужність пристроїв має становити до 1 000 Вт за аналогією з Директивами ЄС».

Більше в колонці на NV Бізнес: Новий закон. Що змінилося для користувачів легкого персонального електротранспорту.

Нагадаємо, в Україні вже кілька років триває активна дискусія, як визначити права користувачів персонального електротранспорту, та робота з урегулювання руху засобів мікромобільності, в якій ми брали активну участь.
 

Самокати, електровелосипеди та інші види мікромобільності визнані транспортними засобами в Україні


Вважаємо, що персональний електротранспорт, як і велосипед, може стати ефективним засобом у боротьбі зі зменшенням транспортних заторів, забрудненням повітря, наслідками глобальної  пандемії та кліматичних змін.
 

  1. У багатьох європейських країнах ПЕТ прирівняний до велосипедів у нормативці та регулюється так само. Це означає, що його користувачі мають рухатися за тими самими правилами, що й велосипедисти. Тому зміна правил руху для них може вплинути й на користувачів велосипеда.

  2. Засоби мікромобільності збільшують попит на велоінфраструктуру, бо у країнах, де їхній рух урегольовано, вони мають рухатися велосипедною інфраструктурою.

  3. Персональний електротранспорт має всі шанси стати частиною сталої мобільності в місті. Це відповідає пріоритетам мобільності і підвищує безпеку руху людей.


Джерело
 
Оставить отзыв ↓
 
Ещё никто не оставил отзывов.