Швейцарская доля рынка электровелосипедов приближается к 50%

  • 01 июня 2023 13:59:09
  • Отзывов: 0
  • Просмотров: 398
  • 0

Швейцарія. Третій рік поспіль 2022 рік не був нормальним для швейцарського ринку велосипедів. Незважаючи на те, що поставки електровелосипедів вперше зросли до понад 200 000 одиниць із збільшенням на 17%, загальний ринок знову трохи скоротився до 483 562 одиниць. Це сталося через падіння традиційних продажів велосипедів.

 
 
У 2022 році швейцарська мережа магазинів Ochsner Sport придбала невеликий бренд електровелосипедів E-Framer і залучила олімпійського чемпіона зі швидкісного спуску Беата Фойза в якості посла. – Фото Пітера Хаммеля


Відповідно до ринкової статистики Velosuisse, 2022 рік став дзеркальним відображенням попереднього року: незважаючи на те, що 2021 рік закінчився через проблеми з доставкою, перша половина року продовжувала бути послабленою. Однак, починаючи з літа, ситуація на ринку помітно нормалізувалася, і відставання від замовлень нарощувалося, у деяких випадках лавиноподібно. Загалом загальні продажі впали на 2% порівняно з 2021 роком.
 

Цілком ймовірно, що цього року кожен другий новий велосипед буде електровелосипедом».

Високі переваги для електровелосипедів
 

До кінця року на ринок було поставлено 218 730 електровелосипедів, що на 17% більше, ніж у 2021 році (найвищий показник у німецькомовних країнах). З іншого боку, тенденція до велосипедів із суто м’язовою силою продовжувала знижуватися: продажі склали 264 832 одиниці, що на 19% менше. Однак цей мінус розглядається в перспективі, якщо взяти до уваги, що більше половини цього падіння припадає на юніорську категорію 20-24 дюйми, яка стрибає в останні роки. У будь-якому випадку співвідношення продажів електровелосипедів і велосипедів у Швейцарії зараз досягло 45%, дещо менше, ніж у сусідніх країнах Німеччині та Австрії (по 48%). Але ймовірно, що цього року кожен другий новий велосипед буде електровелосипедом.
 


Сіті 28-дюймовий залишається хлібом з маслом
 

Тим не менш, деякі типи традиційних велосипедів все ще стрімко зростають, особливо гравійних, кількість яких зросла на 121% до 21 112 одиниць. Власне, до цього слід додати ще окремо вказану категорію Cross 28 дюймів, яка колись була введена для фітнес-велосипедів як попередника гравійного велосипеда. Зараз вони користуються таким же попитом, як і шосейні велосипеди, який знову дещо зріс після спаду в попередньому році.
 

Однак друге вражаюче зростання залишається загадкою: з усіх речей давно померлі 26-дюймові міські велосипеди знову зросли на 48%. Серед велосипедів розміром 28 дюймів міські велосипеди становили найбільшу загальну кількість одиниць: 59 862 традиційні велосипеди та 67 073 електровелосипеди. Майже незрозуміло, як 26-дюймова категорія електровелосипедів зі швидкістю 25 км/год також зросла на 76% до 5192 одиниць.
 

В іншому випадку відбувся великий перерозподіл серед електровелосипедів. З одного боку, падіння 27,5 дюймів, 25 км/год eMTB прискорилося з мінусом 72% до 9363 одиниць. Це було на користь 29-дюймових велосипедів eMTB (+43% до 51 382) і новоствореної категорії велосипедів eMTB SUV, до якої відразу було віднесено 26 451 одиницю. SUV e-bikes — це електричні гірські велосипеди на підвісці з повним обладнанням для міських велосипедів (включаючи бризковики та багажники).


Де вантажний ажіотаж?
 

Дивно, що минулорічний бум електричних гоночних велосипедів і гравійних електричних велосипедів, здається, майже закінчився; e-Racer впав з 3505 до 621, продаж e-gravel впав до 450 одиниць. З іншого боку, дуже приємно бачити, що електровелосипеди, які отримали багато розголосу, зазнали падіння на 5% до 3652 одиниць після майже потроєного зростання в попередньому році.
 

Вантажні велосипеди, які розвивають швидкість 45 км/год, досягли певної позиції зі збільшенням на 60% до скромних 598 одиниць. Хоча продажі швидкісних байків зросли в кількох категоріях, вони втратили приблизно половину з 13 533 одиниць у попередньому році в найважливішій категорії, City 28 inch. Загалом, карго-велосипеди більше не просуваються; 22 782 продажів у 2022 році — це мізерне збільшення на 128 одиниць.


Супермаркети знову похитнулися
 

Після того, як мережі супермаркетів змогли зафіксувати надзвичайне зростання продажів електровелосипедів на 58% у 2021 році, у 2022 році знову запанували «нормальні» умови. У той час як супермаркети зросли на цілих 6%, IBD змогли збільшити продажі електровелосипедів на 21% завдяки відновленню можливостей постачання. Вона навіть змогла розширити свою провідну роль у цьому сегменті до 81,5%.

 

Керуючий директор Velosuisse Мартін Платтер пояснив Bike Europe, що в майбутньому перспективою є спрощення статистики за допомогою меншої кількості категорій. Зокрема, необхідно зменшити розбивку за розміром коліс; особливо у випадку електровелосипедів, нещодавній поділ не менше ніж на 20 підгруп іноді викликає плутанину та невизначеність – наприклад, куди відносяться моделі «mulet» (різні розміри передніх/задніх коліс)? Збільшення кількості категорій має також зменшити допустимі помилки.

Джерело

 
Оставить отзыв ↓
 
Ещё никто не оставил отзывов.