Как купить свой первый шоссейный велосипед – все, что вам нужно знать

  • 21 августа 2023 11:34:33
  • Отзывов: 0
  • Просмотров: 382
  • 0

Коли ви купуєте свій перший шосейний велосипед, вибір типів велосипедів, матеріалів і компонентів може здивувати. Дозвольте нам підказати вам вибір і допомогти знайти правильний шосейний велосипед для вас.

Круті фотохромні окуляри Tifosi зі знижками! >> 

Ніколи не було найкращого часу, щоб купити новий шосейний велосипед. Хоча професіонали можуть їздити по Франції на велосипедах вартістю до 14 000 дол. США, вам не потрібно витрачати так багато. За останні кілька десятиліть велосипеди початкового рівня стали дедалі кращими за співвідношенням ціна-якість, оскільки багато з передових технологій Тур де Франс просочуються до велосипедів, які ми всі можемо собі дозволити.
 

По-перше, вам потрібно вирішити, скільки ви готові витратити. Пристойні дорожні велосипеди починаються приблизно від 400дол. США; чим більше ви витратите, тим легшим і кращим буде велосипед. Правильної ціни немає. Існує великий вибір від 400 до 800 дол. США, а від 800 до 1600 дол. США ви потрапляєте на територію дуже ефективних шосейних велосипедів. Крім того, ви потрапляєте у світ вибору на будь-який смак.


Проведіть дослідження
 

Маючи на увазі бюджет, ви хочете провести деякі дослідження. Звісно, ​​ви можете просто зайти в найближчий магазин велосипедів, покласти трохи грошей на прилавок і піти зі своїм першим шосейним велосипедом, і в цьому немає нічого поганого. Але велосипед – це інвестиція, і, як і у випадку з найдорожчими інвестиціями, варто витратити час на дослідження варіантів.


Каркасні матеріали
 

Рама – це серце вашого нового шосейного велосипеда, і саме на неї витрачається більша частина бюджету. Каркаси виготовляються з різних матеріалів, найпоширенішими з яких є сталь, алюміній, титан і вуглецеве волокно. Загалом рамки, виготовлені з будь-якого конкретного матеріалу, матимуть загальні характеристики, хоча те, що дизайнер робить із матеріалом, так само важливо, як і сам матеріал.

Алюміній є найпоширенішим матеріалом рами для дорожніх велосипедів вартістю менше 1300 дол. США, і є багато чудових велосипедів з алюмінієвою рамою за вищими цінами. Це недорогий і дуже хороший матеріал для виготовлення велосипедів, оскільки він вбудовується в жорстку легку раму. Останні алюмінієві рами можуть похвалитися розширеними функціями та дизайнерськими штрихами.
 

Cannondale CAADX 105 - кріплення для стійки.jpg


Кращі алюмінієві рами використовують стиковані труби. Вони мають різну товщину стінок, причому кінці товщі за середину, щоб витримати більші навантаження на з’єднаннях. Труби з стиками також легші та можуть запропонувати більше комфорту. Рамки з наклейками, що вказують на використання трубок від провідних виробників Dedacciai, Easton або Columbus, будуть цінуватися.

Сталь була домінуючим матеріалом рами дорожніх велосипедів до 1980-х років і досі залишається чудовим матеріалом у руках хорошого дизайнера. Найчастіше він зустрічається на користувальницьких велосипедах і велосипедах, призначених для туристичних поїздок, тому що в таких випадках його вага менш важлива. Він важчий за алюміній, але може бути надзвичайно зручним.
 

Spa Cycles Wayfarer - головна труба badge.jpg


Останні надвисокоміцні труби з нержавіючої сталі від Columbus і Reynolds демонструють придатність матеріалу для легких гоночних велосипедів, але вони недешеві.


Колись титан був найбільш екзотичним матеріалом з усіх. Титанова рама може бути легкою, як алюміній, і міцною, як сталь, що робить її чудовим матеріалом для велосипедів. Його стійкість до корозії – це вишенька на торті.
 

Pretorius Outeniqua - bb збоку


Однак з титаном важко працювати, і це означає, що він завжди був дорогим варіантом. Зараз це трохи доступніше, ніж коли це був новий гарячий матеріал у 1990-х роках, але все одно не зовсім дешево.

Зараз вуглецеве волокно є найбажанішим матеріалом для рами дорожніх велосипедів. Велосипеди з рамою з вуглецевого волокна, які колись були дуже дорогим вибором, тепер доступні приблизно від 1400 дол. США.
 

Cyfac Gothica CS - bb збоку


Однак рами з вуглецевого волокна не однакові. Існує величезна різниця між дешевим і дорогим вуглецевим волокном, залежно від типу використовуваного волокна, способу його виробництва та інших важливих факторів, які мають великий вплив. Дизайнери можуть відносно легко маніпулювати вуглецевим волокном для створення каркасів із особливим балансом властивостей, які вони хочуть, будь то мала вага, комфорт чи жорсткість.

Якщо перед вами стоїть вибір між велосипедом із рамою з вуглецевого волокна та велосипедом із алюмінієвою рамою, не відкидайте алюміній. Часто ви отримуєте алюмінієвий велосипед із вищими колесами та компонентами, ніж ви могли б отримати на карбоновому велосипеді подібної ціни, і це сприятиме меншій загальній вазі. Це може призвести до набагато приємнішої їзди, ніж ви отримаєте від велосипеда з вуглецевого волокна, де виробнику довелося зрізати повороти (з важкими колесами або низькими специфікаціями), щоб встановити ціну. Тож не ставте вуглецеве волокно на перше місце у своєму списку лише тому, що ваш друг купив велосипед із вуглецевого волокна.


Вибір правильного розміру
 

Вибір правильного розміру велосипеда є надзвичайно важливим при покупці вашого першого шосейного велосипеда. Скористайтеся порадою в магазині велосипедів, але не вибирайте занадто малий або великий велосипед лише тому, що це вигідна угода. Тільки з велосипедом правильного розміру для вашого зросту та розмірів ви справді отримаєте максимум від свого нового хобі.
 

Джузеппе вимірює висоту сідла


Підібрати правильний розмір може бути важко. Як правило, розміри дорожніх велосипедів вказуються в сантиметрах, але спосіб вимірювання рами залежить від виробника. Деякі пропонують три розміри, інші пропонують 10 із меншими кроками між ними. Однак, оскільки кожна людина має свою індивідуальну форму тіла, це може бути складним.

Найкраще уважно ознайомитися з таблицею розмірів на веб-сайті кожного виробника та перекинути ногу на будь-який велосипед, який ви збираєтеся купити. Ще краще, якщо ви зможете коротко прокрутитися на велосипеді. Мінімальне емпіричне правило полягає в тому, що ви повинні мати можливість стояти над рамою з парою сантиметрів простору між вами та верхньою трубою. Якщо ви не можете, це точно завелике.


Якщо велосипед підходить
 

Послуги з підгонки велосипеда стали популярними в наші дні, і багато магазинів велосипедів пропонують таку послугу. Вони дадуть вам експертну пораду та навіть посадять вас на велосипед у магазині, щоб переконатися, що ви залишите задоволеного клієнта.
 

Джузеппе каже:
 

Є кілька частин велосипеда, які ви можете змінити, щоб допомогти підібрати правильний варіант, і хороший магазин велосипедів буде тут неоціненним. Висоту та переднє положення сідла можна регулювати. Кермо можна піднімати або опускати за допомогою прокладок на рульовій трубі. Стовбури бувають різної довжини з кроком 10 мм, щоб допомогти вам отримати правильний охоплення. З усіма цими змінами хороший магазин велосипедів із задоволенням допоможе.

Якщо ви купуєте свій перший шосейний велосипед після історії катання на гірських велосипедах, ви можете задатися питанням, до чого вся ця метушня. На шосейному велосипеді ви проводите багато часу в одному положенні, тоді як на гірському велосипеді ви багато рухаєтеся. Проводити тривалий час у неправильному положенні може призвести до болю чи навіть травм у деяких велосипедистів, тому варто вибрати правильну позицію, щоб мінімізувати ризик.


Компоненти
 

Виробники велосипедних компонентів об’єднують свої деталі в групові набори — колекції деталей гальм і передач, які підібрані за якістю та функціональністю та призначені для спільної роботи. Виробники велосипедів купують групсети для вбудовування у велосипеди. Є три основних виробника, з якими ви, швидше за все, зіткнетеся: Shimano, SRAM і Campagnolo. За цінами початкового рівня Shimano є найпопулярнішим вибором.

Порядок якості та ціни для Shimano такий: від початкового до найвищого рівня: Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra та Dura-Ace.
 

набір shimano105r7000


Групсет Shimano 105 є найпопулярнішою колекцією компонентів у світі
 

Campagnolo починає з Centaur, потім Chorus, Record і, на самому верху, Super Record, який нещодавно був перероблений, щоб створити перший у світі 12-швидкісний груповий набір шосейних велосипедів.
 

Campagnolo Centaur group.jpg


Зараз Campagnolo Centaur є найдешевшим групсетом італійського виробника компонентів
 

SRAM пропонує чотири дорожні групи: Apex початкового рівня, Rival, Force і Red. Платіть більше, і ви отримаєте кращу продуктивність, меншу вагу або те й інше. Проте механічні компоненти SRAM майже зникли, оскільки останнім часом компанія зосередилася на високоякісному електронному перемиканні передач, якого ви не знайдете на велосипеді початкового рівня. Ви, швидше за все, зустрінете компоненти SRAM на велосипедах з одноланцюговою ланцюгом 
 

SRAM APex 1


Завдяки одній зірочці та широкому набору задніх зірочок,  група SRAM Apex 1 часто зустрічається на гравійних велосипедах середнього класу.
 

Усі три виробники виготовляють комбіновані важелі гальма та коробки передач, тому вам не потрібно брати ручки, щоб перемикати передачі. Кожен виробник робить це трохи по-різному. Shimano використовує весь гальмівний важіль для перемикання в один бік і важіль позаду нього для протилежного. Campagnolo має важіль позаду важеля гальма для одного перемикання та важіль для великого пальця на корпусі важеля гальма для іншого. SRAM також має важіль перемикача за важелем гальма; одноразове натискання зміщує в одну сторону, подвійне клацання – в іншу. Якщо все це звучить так, ніби виробники намагаються обійти патенти один одного, ви абсолютно праві.

Shimano, Campagnolo та SRAM також пропонують електронні версії своїх найкращих групсетів. Перемикачі на гальмівних важелях займають місце важелів пермикачів швидкостей, а приводи в перемикачах забезпечують перемикання передач. Вони чудово працюють, але коштують дорого. FSA (виробник компонентів, найбільш відомий своїми наборами ланцюгів, гарнітурами, ручками та виносами) також випустив електронний групсет K-Force WE; ранні зразки були тепло прийняті, і, здається, він не використовується на будь-яких нестандартних велосипедах.


Компактні, стандартні або потрійні зірочки
 

На велосипеді початкового рівня ви зазвичай знайдете компактну подвійну системуна 50 і 34 зуби, які забезпечують низькі передавальні числа, які полегшують підйом на гори.
 

13 Bikes Intrinsic Lambda - crank


Велосипедисти зазвичай віддають перевагу стандартній подвійній системі. Більша пара зірок (зазвичай 39/53) краще підходить для високих швидкостей гонок у групі.
 

Компактний шатун K-Force Light на повній швидкості


Нещодавня розробка – це напівкомпактна модель, яку називають середньокомпактною або напівкомпактною, з розмірами ланцюгових зубців 52 і 36 зубів. Це чудовий варіант для швидкої їзди по горбистій місцевості. 
 

Напівкомпактний ланцюг FSA K-Force Light 52/36


Найбільш широке розповсюдження передач досягається за допомогою потрійної системи, яка називається так тому, що має три зірки. Зараз вони досить рідкісні, тому що компактна система забезпечує майже таку ж низьку передачу, але при цьому легша та простіша у використанні. Трійки все ще ідеальні для справді крутих пагорбів, катання в горах або перенесення багажу.
 

трек 7-6 з потрійним ланцюгом


Три кільця потрійного ланцюжка

Гравійні велосипеди використовують один із двох інших варіантів систем. Якщо дизайнер прагне максимальної простоти, ви знайдете одиночну систему, конфігурацію, відому як 1X, тому що така трансмісія, скажімо, 1 X 11 — одна зірочка та одинадцять задніх зірочок.
 

2021 Cannondale Topstone Lefty 1 - chainset.jpg


Одне кільце, щоб керувати ними всіма? Одинарні комплекти популярні на гравійних велосипедах
 

Інша конфігурація, яку ви знайдете на гравійних велосипедах це 50/34. Також 46/30, 48/32 і 48/31, усі вони допомагають надати нижчий діапазон передач.
 

2021 Van Nicholas Rowtag - crank.jpg


Велосипед роблять колеса
 

Наступна важлива частина вашого нового велосипеда – це колеса та шини. Колеса сильно впливають на те, як велосипед їде, відчуває себе та реагує. Легкі колеса з меншою обертовою масою обертаються трохи швидше, але справжню швидкість забезпечують аеродинамічні диски. Легкі та швидші шини краще реагують.
 

Pretorius Outeniqua - обод


Коли ви шукаєте свій перший шосейний велосипед, хороші колеса повинні бути одним із пріоритетів. Хоча ви можете легко замінити такі компоненти, як задній перемикач та інші компоненти, які згодом зношуються, колеса займають значну частину загальної вартості велосипеда, тому їх оновлення коштує дорожче.

За останні кілька років стає все більш очевидним, наскільки важливі шини для їзди. Раніше стандартом були велошини шириною 23 мм, але тепер навіть професійні гонщики використовують більш зручні шини 25 і 26 мм, які швидше котяться. Невелике збільшення ваги та аеродинамічного опору з лишком компенсується покращеним комфортом та зчепленням з дорогою.

Опір коченню - це міра того, скільки енергії необхідно, щоб шина рухалася по дорозі. Velonews виміряв опір коченню ряду високопродуктивних шин(посилання зовнішнє)і виявив колосальні 83% різниці між найкращим і гіршим. Це додаткові 55 Вт для підтримки 40 км/год, і це різниця, яку ви можете відчути.


Дискові гальма: більше не тільки для гірських велосипедів
 

Окрім вибору передач, тепер ви можете вибрати, чи ваш велосипед матиме дискові гальма у стилі гірського велосипеда чи традиційні ободні гальма. Обідні гальма трохи легші та аеродинамічніші, але ця різниця, мабуть, неважлива для тих, хто не бере участь у перегонах. Дискові гальма забезпечують кращу потужність і модуляцію, менше піддаються впливу поганої погоди і продовжують працювати, навіть якщо ви торкаєтеся обода.
 

Raleigh Mustang Elite - задній диск detail.jpg


Якщо ви їздите цілий рік, ще одна перевага дисків полягає в тому, що зимова дорожня бруд не зношує ваші диски. Замінний ротор може коштувати лише 8 дол. США, і навіть найдорожчий все одно дешевший, ніж подібна якість обода та оплата праці при виготовленні колеса.


Щоб справді отримати переваги дискових гальм, вам потрібна гідравлічна система, але кращі механічні та гібридні системи дуже хороші.


Альтернатива гравійному велосипеду
 

Гравійний велосипед Merlin Malt-G1X Apex 1 - їзда 3.jpg


За останні кілька років варіант класичного шосейного велосипеда з опущеним кермом, відомий як гравійний велосипед, став дуже популярним. Гравійні велосипеди мають більш товсті шини, ніж класичні шосейні велосипеди, більш вертикальне положення їзди та нижчі передачі. Крім того, що вони чудово розважаються на ґрунтових дорогах і легких стежках, вони чудово підходять для занепалих смуг і другорядних доріг. Встановіть на гравійний велосипед комплект легших коліс і шин, і ви легко впораєтеся з клубними поїздками початкового рівня.

 

Успіхів і вдалих покупок!


Джерело

 

 
Оставить отзыв ↓
 
Ещё никто не оставил отзывов.